چگونه کابل شارژ اصلی آیفون را از کابل تقلبی آن تشخیص دهیم

یکی از مشکلات افرادی که گوشی آیفون دارند، خرابی کابل های شارژ ان است. کابل شارژ های آیفون با اینکه بسیار با کیفیت ساخته میشود، ولی بسیار زود خراب میشود و بسیار حساس میباشند. به همین دلیل مجبورید که یک کابل نو دیگر خریداری کنید. در بازار امروزه، لوازم جانبی فیک اپل بسیار زیاد شده و فروشندگان با قیمت بسیار پایین تر به فروش این نوع محصولات میپردازند. در ادامه مقاله به شما یاد میدهیم که با چند روش ساده چگونه کابل شارژ اصلی آیفون را از کابل تقلبی آن تشخیص دهیم.

کابل های تقلبی اپل در بازار،یکی از مشکلات خریداران آیفون

درست است که گوشی های آیفون با بهترین کیفیت ساخته میشوند، اما این را هم توجه داشته باشید که بسیار حساس و آسیب پذیر نیز هستند. به همین علت اگر از کابل های تقلب موجود در بازار استفاده کنید، عواقب جبران ناپذیری برای گوشی تان پیش می آید. از جمله مهم ترین مشکلات استفاده از کابل های تقلبی عبارتند از:

  • آسیب به گوشی و شارژ باتری
  • از بین رفتن کابل
  • احتمال داغ شدن کانکتور کابل
  • شارژ نکردن گوشی
  • عدم درست کار نکردن صفحه تاچ نمایش
  • داغ شدن بیش از حد گوشی

از کجا متوجه شویم که کابل شارژ اصل است؟

در ادامه این مقاله شما با 5 روش کاملا ساده آشنا میشوید که چطور کابل های اصلی را از تقلبی آن تشخیص دهید. البته توجه داشته باشید که این روش ها برای همه نوع لوازم جانبی موبایل کارایی ندارند ولی تا حد زیادی میتواند به شما کمک کند.

 امضای اپل در محصولاتش قابل کپی نیست

همه ی کابل های اصلی اپل، دارای امضای مخصوص این برند است که روی کابل هک شده است. همه ی کابل شارژ های آیفون اصلی دارای عبارت designed by apple in california assembled in china میباشند.

البته برخی از کابل شارژ های اصلی اپل در ویتنام و برزیل تولید میشوند که با عبارت Assembed in Vietnam و Indústria Brasileira مشاهده میشوند. این کابل ها نیز همگی اصل میباشند. شما به راحتی میتوانید از تفاوت رنگ، موارد درج اطلاعات در محصول نیز به راحتی از تقلبی بودن آن پی ببرید. در نمونه های فیک اطلاعات هک شده روی محصول بسیار کم رنگ و ناخوانا میباشد که بعد از از این مورد یک شماره 12 رقمی نیز قرار دارد که با این کد شما میتوانید به راحتی کابل های اصلی را از فیک آن تشخیص دهید.

بر روی بسته بندی لوازم اپل، باید نشان MFI هک شده باشد

تمامی محصولات اصلی اپل، دارای لگوی اختصاصی MFI میباشند که به معنی Made For Apple است. در نظر داشته باشید در نمونه های تقلبی نیز امکان دارد به استفاده از این لوگو بپردازند.

دقت به کانکتور لایتنینگ

در کابل های اپل، سر کانکتور دارای کنتاکت های فلزی با گوشه گرد و هم سطح است. توجه داشته باشید که سطح مقطع آن پلاستیکی بوده و قسمت فلزی بدنه نیز کاملا یکپارچه میباشد. سطح مقطع فلز رسانای برق در کانکتور طلایی از نوع مات است که در نمونه های تقلبی طلایی براق است.

در نمونه های تقلبی، کنتاکت های فلزی چهار گوش بوده و غیر هم سطح هستند. قسمت فلزی نیز معمولا دو تیکه میباشد که به راحتی قابل تشخیص است. کانکتور کابل لایتنینگ اپل های اصلی، اندازه مشخصی دارند که ابعاد ان 7/7 میلی متر در 12 میلی متر می باشد، اما نمونه های تقلبی ابعاد آن مشخص نیست.

به پورت USB کابل توجه کنید

معمولا یکی از روش های ساده برای تشخیص کابل اصلی از تقلبی، توجه به پورت USB کابل است. در کابل هایMICRO SD، شارژر های سامسونگ، به سادگی میتوانید اصلی و تقلبی بودن را به راحتی تشخیص دهید.

در کابل های اصلی اپل، در قسمت فلزی سر USB، دارای دانه بندی های ریز و صیغلی است. معمولا در این کابل های اپل محل اتصال دو لبه فلزی USB به صورت ذوزنقه و کاملا متقارن است. شیار قفل قطعه فلزی در قسمت USB شکل ذوزنقه ای دارد و کاملا متقارن می باشد. در صورتی که در محل اتصال در کابل های تقلبی و فیک، مستطیلی بوده و نامتقارن میباشند. این نکته رو هم توجه بفرمایید که رنگ طلایی کنتاکت های درونی و با گوشه های گرد در USB است. در کابل های تقلبی اپل قسمت سر USB دانه بندی درشت و بسیار زمخت است و سطع مقطع کنتاکت ها نقره ای میباشد.

کابل های تقلبی اپل بسیار بی کیفیت میباشند

توجه داشته باشید که کابل های تقلبی بسیار بی کیفیت میباشند. پلاستیک آن بسیار خشک و سفت است و به راحتی خم نمیشود. به طوری که در کابل های اصل کیفیت بسیار بالا است و شما به خوبی میتوانید نرم بودن کابل را تشخیص دهید. کابل های اصلی کمپانی اپل دارای یک لایه برای محافظت از امواج الکترومغناطیسی بر روی قطعات میباشند که بر خلاف کابل های فیک فاقد این لایه هستند. توجه داشته باشید که این ویژگی را در صورتی میتوانید متوجه شوید که کابل را باز کنید. اما میتوانید به عنوان یک نکته کمکی نیز در نظر بگیرید.

و در پایان توجه داشته باشید که تمامی کابل های اصلی ارزان نیستند. یکی از نکات اصلی برای تشخیص اصلی و فیک بودن محصول، قیمت آن است.